sobota, 2 czerwca 2012

Jednego jestem pewna - mistrzem cukiernictwa nie jestem i chyba nigdy nie będę :)
Jeżeli zdarza mi się piec ciasto, zwykle korzystam z jak najprostszych receptur, które zawsze się udają. Wczoraj był Dzień Dziecka, więc wypadało przygotować dziecku coś słodkiego. Dziecko zaś, na fali niedawnej wizyty kulinarnej w Warszawie, zażyczyło sobie ciasta, które tam jadło - z przepisu Kasi Biegańskiej z bloga : www.kuchniaicosjeszcze.blox.pl

Kolejnym powodem, dla którego akurat ten smakołyk pojawił się "na tapecie", było to, iż dostałam od firmy Dancake  gotowe spody tortowe do przetestowania. Był więc i test, i słodkie szaleństwo w jednym :)

Szybkie ciasto z truskawkami i bitą śmietaną



SKŁADNIKI:

  • gotowy spód tortowy - ja użyłam Dan Cake
  • dżem truskawkowy
  • mleko
  • 2 bite śmietany w proszku
  • 20 dag truskawek
  • galaretka o smaku truskawkowym
  • 2 kostki gorzkiej czekolady

   

 SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Galaretkę przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu (jeśli jest gorąco, nieco zmniejszamy ilość wody). Spód smarujemy dżemem. Śmietany ubijamy z zimnym mlekiem na sztywno i wykładamy je na dżem.

Truskawki myjemy, obieramy z szypułek, możemy je przekroić na połówki. Układamy owoce na bitej śmietanie. Galaretkę kroimy w kostkę i również układamy na bitej śmietanie. Czekoladę ścieramy na tarce i posypujemy czekoladowymi wiórkami całe ciasto.


Szybkie ciasto z truskawkami i bitą śmietaną

Uważam, że ten przepis, choć pewnie będzie miał swoich przeciwników, ze względu na to, że przygotowany jest z "gotowców", jest świetnym pomysłem na coś słodkiego "na szybko". Smakuje wyśmienicie, a pracy nie wymaga prawie wcale.

Co do spodów tortowych Dan Cake, wiem, że niektórzy twierdzą, że są za suche. Owszem , mogą sprawiać takie wrażenie. Jednak pamiętajmy, że są to spody tortowe - czyli takie które się nasącza, na które kładzie mokre masy, składniki...I wtedy ta suchość staje się atutem.

Ciasto z tego przepisu na drugi dzień  było jeszcze lepsze niż pierwszego dnia. Właśnie z tego powodu,że wspaniale nasiąknęło składnikami - a nie rozwalało się ani troszkę. Także jeśli nie lubicie/nie umiecie piec biszkoptów - ten mogę Wam polecić.

2 komentarze:

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.