sobota, 10 listopada 2012

Rydze to jedne z nielicznych grzybów, które lubię. I muszę Wam powiedzieć, że jestem pod tym względem szczęściarą. Mam bowiem dostawcę rydzów, który  z chęcią mi je prezentuje w ilościach wręcz spektakularnych. Mój Tata :)

To dzięki niemu stałam się szczęśliwą posiadaczką zamrażalnika wypełnionego po brzegi mrożonymi rydzami. Mogę więc, nie ruszając się z domu, pozwolić sobie na śniadanko pachnące lasem. :)

Sama sobie zazdroszczę.

Jajecznica na rydzach z cebulą, szczypiorem



SKŁADNIKI (na jedną osobę):

  • 2 jajka
  • 2-3 rydze świeże, lub ok 10-15 dag mrożonych
  • 1 cebula
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • sól
  • pieprz czarny świeżo zmielony
  • masło

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:


Cebulę kroimy w piórka.Rydze ( jeśli mamy świeże) myjemy i kroimy w paski . Mrożone po prostu
wrzucamy na rozgrzaną  patelnię, na której rozgrzaliśmy odrobinę masła, razem z cebulką i dusimy na niewielkim ogniu. Niezbyt długo. Doprawiamy solą i pieprzem.
Jajka bełtamy w miseczce, wlewamy na usmażone grzyby i zeszklona cebulę. Smażymy jeszcze chwilę. Długość smażenia zależy od tego, jak bardzo lubimy mieć ścięte jajka.

Podajemy jajecznicę posypaną posiekanym szczypiorkiem, ze świeżym pieczywem posmarowanym masłem.

Banalnie proste i niewiarygodnie pyszne :)

Jajecznica na rydzach z cebulą i szczypiorem

5 komentarzy:

  1. Ja jajecznicę lubię w najprostszym wydaniu - na masełku. Tu dla mnie więcej dodatków niż jajka.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, przyznam szczerze, że zastanawiałam się, czy nie nazwać "dania" rydzami z jajkiem i cebulką :D

      Usuń
  2. To musi być pyszna jajecznica!!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.