wtorek, 13 listopada 2012

Ciasteczka imbirowe Macieja Kuronia

Coraz bliżej Święta...Coraz bliżej Święta...

A jak Święta to i pierniczki. Tylko, że nie każdy lubi cynamon. Ja lubię średnio. Więc dla mnie Święta pachną na przykład imbirem. I choć co roku piekę pierniczki chłopakom, sama wolę ciasteczka imbirowe.

Ostatnio piekliśmy je ot tak, bez okazji. Polecam je i Wam, bo łatwe, szybkie  i aromatyczne.
Strukturą nieco przypominają zwyczajne biszkopty, ale szczypta imbiru którą zawierają, nadaje im zarazem szczypty niezwykłości :)




SKŁADNIKI:

  • 200 g mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 200 g cukru pudru
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka imbiru w proszku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:


Wbijamy jajka do miski i ubijamy je z cukrem na pulchną masę. Mąkę pszenną i ziemniaczaną przesiewamy, mieszamy z proszkiem do pieczenia, a także imbirem i  ucierając bez przerwy, dodajemy do masy. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i  nakładamy na nią  łyżką porcje masy, tak aby powstały okrągłe płaskie ciasteczka (masa wychodzi rzadka, więc sama się ładnie rozlewa w kółeczka). Odstawimy blachę  w ciepłe miejsce na kilka minut, po czym pieczemy 7-10 minut w temperaturze 160ºC.

5 komentarzy:

  1. Mmm, musiały być przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię i cynamon i imbir :) Pyszne ciasteczka !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybrałam Ciebie do mojego top 11, którym należy się Lebister Award, pytania i reguły znajdują się tu:http://itaekspresowo.blogspot.com/2012/11/liebster-award.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pan Kuron ma taki sam smak jak ja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiliśmy je dziś i wyszły przepyszne! Delikatne, troszkę biszkoptowe, leciutkie i idealne do mleka i kawy. Mmm, zamieszczamy u siebie relację i zdjęcia :3

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.