sobota, 13 października 2012

Nadziewana na różne sposoby papryka to wg. mnie 8 cud świata. Zimą papryka jest bardzo droga, więc raczej nieczęsto pozwalam sobie na takie luksusy :) , ale teraz można jeszcze korzystać do bólu z jej obfitości i ...ceny :)

Papryka nadziewana mięsem mielonym w pomidorach



SKŁADNIKI:

  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • 5-6 paryk ( w zależności od wielkości)
  • 1 czerstwa bułka
  • 1 cebula
  • 1 łyżka musztardy
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • 10 dag żółtego sera
  • 2-3 duże pomidory
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka ziół prowansalskich
  • 1 szklanka bulionu warzywnego

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Czerstwą bułkę zalewamy niedużą ilością wody i odstawiamy, aż wchłonie wodę. Odciskamy wodę.
Cebulę obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Bułkę i cebule dodajemy do mięsa, podobnie musztardę, koncentrat pomidorowi i starty żółty ser. Doprawiamy solą i pieprzem i mieszamy, aby powstała jednolita masa.

Paprykę myjemy, odcinamy górne jej części (nie wyrzucamy ich!). Pozbywamy się paprykowych pestek.  Tak powstałe miseczki z papryki napełniamy mięsem.

Pomidory myjemy i kroimy w grubą kostkę. Obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek mieszamy  z pomidorami i rozkładamy równa warstwą na dnie naczynia do zapiekania. Posypujemy po wierzchu solą, pieprzem i ziołami prowansalskimi. Na to ustawiamy napełnione papryki. Obok papryk układamy ich obcięte "czapeczki".
Papryka nadziewana mięsem mielonym w pomidorach

 Zalewamy wszystko gorącym bulionem.  Pieczemy około pół godziny w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Podajemy papryki nakryte  "czapeczkami" .

Papryka nadziewana mięsem mielonym w pomidorach


7 komentarzy:

  1. Ty to zawsze coś pysznego wymyślisz!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodaje do nadzienia ugotowany na wpol surowo ryz oraz pieczarki podsmazone pokrojone w kasteczke, tez pycha:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie wypróbowałam go w orginale, bo papryki miałam za mało. Wykorzystałam wszystkie składniki podane w przepisie, ale zrobiłam jak leczo. Podsmażyłam mięso mielone w głębokiej patelni, później dodałam pokrojoną cebulę, następnie czosnek. Jak poczułam delikatny zapach czosnku zalałam wszystko bulionem. Po 5 min. dodałam paprykę czerwoną pokrojoną w kostkę.Zmniejszyłam gaz i przykryłam pokrywką.Po paru minutach dodałam paprykę w proszku, sól, pieprz i zioła prowansalskie oraz musztardę i koncentrat oraz pokrojoną natkę. Oczywiście pokrojone w kostkę pomidory też.Wszystko wymieszałam i zostawiłam na małym ogniu pod przykryciem.Na koniec do miski wsypałam pokrojony ser żółty i zalałam gorącym leczo ;)Pycha!!! Dziękuję za tak super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za inspirację! Super pomysł, szczególnie teraz, kiedy papryka jest tak okrutnie droga :)Pozdrawiam!

      Usuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.