sobota, 4 sierpnia 2012

Ostatnimi czasy w kuchni idę na łatwiznę - w stopniu jeszcze większym niż zwykle. Wszystko to dlatego, że nagle z gotowania dla 3 osób musiałam przeskoczyć na kuchnię niemal polową i zbiorową :) Wakacje też rządzą się swoimi prawami i jeśli mam wybór pomiędzy dłubaniną w kuchni, a szaleństwami w jeziorze, wybieram oczywiście zabawę :)

Stąd też dzisiejszy "przepis" trudno nazwać przepisem - to jedynie małe odkrycie, którym chciałam się z Wami podzielić :) Często robimy kawałki piersi z kurczaka w panierkach wszelakich. Takie małe "kąski" przydają się bowiem czy do tortilli, czy do gyrosa, czy też po prostu jako przekąski.

Oczywiście jako podstawa tychże panierek to zazwyczaj bułka tarta, która mimo zalet wszelakich,ma też zasadniczą wadę - pali się na patelni jak szalona. Nie pali się zaś mąka kukurydziana i to ona ostatnio króluje w naszej kuchni.
(Paweł, dzięki za sprzedanie patentu :) )

Pierś z kurczaka w panierce z mąki kukurydzianej



SKŁADNIKI:

  • filet z kurczaka
  • jajko
  • odrobina mleka do "rozbełtania" jajka
  • mąka kukurydziana
  • ulubione przyprawy do kurczaka - u mnie to zazwyczaj sól, pieprz, papryka ostra, oregano, czosnek, tymianek...

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Jak już mówiłam nie będzie to nic odkrywczego - kurczaka kroimy na kawałki dowolnej wielkości. Doprawiamy go dość mocno ulubionymi przyprawami i odstawiamy na co najmniej pół godzinki,by przeszedł przyprawami. Jajko "bełtamy" z odrobiną mleka i soli. Mąkę kukurydzianą wysypujemy na talerz. panierujemy kawałki kurczaka najpierw w jajku, później w mące i smażymy na rozgrzanym oleju.

Całą przyjemność smażenia polega na tym, że mąka się tak szybko nie pali, więc kurczak ma ładny, równy kolor, a poza tym, nie trzeba zmieniać oleju przy każdej nowej porcji, którą wrzucamy na patelnię.
Mięso ma też fajny, lekko kukurydziany posmak, który nam baaardzo pasuje.
Takie mięso można dodać do tortilli, czy innych fastfoodopodobnych dań,  u nas czasem po prostu zjadamy je nadziewane na wykałaczki, albo zwyczajnie do ryżu i surówki.

Pierśz kurczaka w panierce z mąki kukurydzianej

7 komentarzy:

  1. Ostatnio rzadko cokolwiek panieruję, ale jak nie zapomnę to kiedyś spróbuję z mąką kukurydzianą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ZAPRASZAM NA CANDY!!!http://mama-laurki-testuje.bloog.pl/id,331896670,title,Komu-komu-CANDY,index.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł! Koniecznie wypróbuję, zwlaszcza że paczka tortilli leży i czeka na występ :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypróbowałam.Bardzo dobry pomysł na szybki obiad. Jeśli można coś zasugerować to proszę kiedyś spróbować przyprawić kurczaka tylko sola i pieprzem a do mąki wsypać wszystkie swoje ulubione przyprawy. Wyraźniejszy ,inny smak. To samo jak się robi zwykłego schabowego- do bułki tartej wsypać przyprawy i świeże pokrojone zioła. Pozdrawiam i dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra sugestia, dzięki! Wtedy, gdy dodawałam przepis, mąkę kukurydzianą jadłam sporadycznie i bardzo mi pasował jej smak jako panierki - taka mała odmiana. Ostatnio jednak często pojawia się w mojej kuchni, stąd wieeelka chęć urozmaicenia jej smaku :) Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  5. ja prawdę mówiąc dodaje do jajka wszystkie przyprawy typu sól, pieprz, bazylię czy paprykę ostrą ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.