środa, 1 sierpnia 2012

Na początek ogłoszenie parafialne. Przed chwilką, na blogu został opublikowany 500 komentarz. Z tej okazji chciałam Wam podziękować za to, że odwiedzacie bloga, że komentujecie, gotujecie, dzielicie się spostrzeżeniami i swoją wiedzą! Bez Was pewnie nie miałabym tyle zapału do blogowania, do fotografowania swoich kulinarnych wyczynów i ich opisywania. Wielu rzeczy do dziś bym pewnie nie wiedziała, nie poznała tysiąca ciekawostek, nie tylko z dziedziny gotowania :) Ten okrągły, 500 komentarz, dodała Layla, którą bardzo proszę o podesłanie adresu, bym mogła wysłać jej niespodziankę :)

Wracając do gołąbków... Zwykle robię je po prostu z ryżem, a Mama zaserwowała nam ostatnio takie z kaszą jęczmienną. Dla mnie bomba, zwłaszcza, że kasze czasem trudno jest przemycić w domowym menu, a są przecież bardzo zdrowe. To moim zdaniem genialny patent na to , by nawet przeciwnicy kaszy  zjedli ją ze smakiem.

Gołąbki z kaszą jęczmienną z warzywami i pomidorowym sosem



SKŁADNIKI:

  • 1 główka młodej kapusty
  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • 100 g kaszy jęczmiennej z warzywami
  • 1 cebula
  • 1 jajko
  • 1 litr bulionu
  • sól i pieprz do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Kaszę gotujemy (ale nie rozgotowujemy)  i odstawiamy do ostygnięcia. Do zimnej kaszy dodajemy mięso mielone, zeszkloną na patelni cebulę oraz jajko i doprawiamy solą i pieprzem. Mieszamy masę.
Całą główkę kapusty podgotowujemy 5 minut.ostrożnie zdejmujemy z niej liście. Ścinamy wszelkie zgrubienia, większe nerwy z liścia. Na każdy liść kapusty nakładamy nasz gotowy farsz i zawijamy. 

 Gołąbki gotujemy w sporym garnku, którego dno wykładamy liśćmi, które się nam np porwały i nie mogliśmy ich wykorzystać do wykonania potrawy. Na liściach układamy gołąbki, zalewamy bulionem i gotujemy do miękkość. Będzie to - w zależności jak młodą mamy kapustę - około 1-1,5 godziny.
Podajemy z sosem pomidorowym i ziemniaczkami.

Gołąbki z kaszą jęczmienną z warzywami i sosem pomidorowym

7 komentarzy:

  1. Ostatnio u Ciebie jest wszystko co lubię - gołąbki zawsze o każdej porze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mamine przepisy najlepsze! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie robiłam sama gołąbków, ponieważ moja babcia jest w tym mistrzynią, ale może w końcu spróbuję :)Pyyyycha, mam ślinotok :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudny przepis, muszę namówić moją Mamę na takie pyszności :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę i ja zabrać się za gołąbki póki kapusta jeszcze młoda

    OdpowiedzUsuń
  6. robię te gołąbki dla mojej mamy która patrzy na mnie z góry

    OdpowiedzUsuń
  7. ja juz od dlugiego czasu zamiast ryzu uzywam kaszy jeczmiennej do golabkow.....rewelacja.do tego sosik pieczarkowy...wypas ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.