środa, 8 sierpnia 2012

Cytrynowa pierś z kurczaka z brokułami

Pierś z kurczaka i brokuły jako podstawa obiadu - to ewidentny znak, że wróciłam już wakacji do domu :D
Pora z "chłopskich", regionalnych dań przerzucić się znowu na kuchnię wg. gustu mojego szanownego współmałżonka :)

Robiliśmy już kurczaka z brokułami, lecz w wersji nieco cięższej z serem. Teraz, jako że jest lato, zachciało mi się czegoś bardziej rześkiego, świeżego - stąd dodatek cytryny...

Ach , i polecam Wam do tego kuskus. Ja pierwszy raz użyłam go zamiast ziemniaków czy ryżu i przyznam, że jestem zachwycona - i smakiem i szybkością przygotowania. wystarczy bowiem kuskus zalać gorącym bulionem, po prostu w miseczce, tak by bulion był tak do centymetra wyżej niż kuskus i zostawić go na parę minut. Sam pięknie dochodzi, a my możemy zajmować się spokojnie gotowaniem  :)

Kurczak, pierś z kurczaka z brokułami i cytryną



SKŁADNIKI:


  • 40 dag piersi z kurczaka
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej (możecie użyć pszennej równie dobrze)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki pieprzu czarnego, świeżo zmielonego
  • 2 łyżeczki oleju
  • 1,5 szklanki bulionu (może być z kostki - u mnie był taki z Winiar - KLIK )
  • 2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
  • 2,5 szklanki surowych brokuł podzielonych na malutkie różyczki
  • 2 łyżeczki startej skórki z cytryny
  • 1 łyżka soku z cytryny

Kurczak cytrynowy, pierś z kuczaka z brokułami i cytryną

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Łączymy w misce 1,5 łyżki mąki, 1/4 łyżeczki soli i pieprzu, dodajemy kurczaka pokrojonego w paseczki i mieszamy tak, by mąka pokryła każdy kawałek kurczaka.
Olej rozgrzewamy na patelni, podsmażamy na nim kawałki kurczaka.

Zdejmujemy kurczaka z patelni, przekładamy na talerz, zaś na tą samą patelnię wrzucamy czosnek oraz po chwili wlewamy 1 szklankę bulionu. Doprowadzamy bulion do wrzenia, po czym wrzucamy do niego różyczki brokuł i gotujemy około minuty.

W tym czasie pozostałe pół szklanki bulionu mieszamy w kubku z 1/2 łyżki mąki. Wlewamy to na patelnię, doprowadzamy do wrzenia. Zmniejszamy ogień, przykrywamy pokrywką i gotujemy jeszcze chwilę, az do miękkości brokuł i lekkiego zgęstnienia sosu. Kurczaka mieszamy ze startą skórką cytrynową, dodajemy do sosu i brokuł, mieszamy. Zdejmujemy patelnię z ognia, dodajemy sok z cytryny, mieszamy. Podajemy na ciepło. Ja, jak wspomniałam wyżej, polecam podawać z kuskusem. :)

Kurczak cytrynowy, pierś z kurczaka z brokułami i cytryną

2 komentarze:

  1. Smakowity, zwłaszcza podany w takiej pięknej salaterce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam połączenie cytrusów z kurczakiem, ale daję do tego pieczone koktajlowe pomidorki :)
    pozdrawiam!,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.