poniedziałek, 10 grudnia 2012

Sznycle z indyka smażone w cieście

Sznycle z indyka zakupiłam pod wpływem impulsu. Leżały sobie w lodówce takie ładne kawałki mięsa, od razu poporcjowane ( to jest niebywałą zaletą, bo obcowanie z surowym mięsem nie jest dla mnie zbyt dużą przyjemnością - im mniej kontaktu dotykowego, tym lepiej :) ), no i wylądowały w koszyku.

Nie jadłam ich nigdy wcześniej. Zwykle bowiem po prostu sięgam po pierś z kurczaka i tyle.
Sznycle usmażone w cieście są mięciutkie, soczyste - myślę, że posmakują większości dzieci.

Filet z indyka w cieście naleśnikowym



SKŁADNIKI:

  • 4 sznycle z indyka, lub filet, który sami sobie pokroicie na zgrabne sznycelki :)
  • 2 jajka,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 1 szklanka mąki,
  • czosnek (ja dodałam suszonego)
  • sól i pieprz do smaku
  • olej do smażenia


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Mięso rozbijamy tłuczkiem, niezbyt mocno. Oprószamy je z obu stron solą , pieprzem oraz czosnkiem i odstawiamy na kilkanaście minut do lodówki.

W tym czasie przygotowujemy ciasto. W tym celu miksujemy jajka, oliwę i mąkę. |Dodajemy szczyptę soli. Masa powinna wyjść dość gęsta.


Obtaczamy każdy sznycel w cieście (ja pomagałam sobie szczypcami:)) i wrzucamy na rozgrzany olej. Smażymy  mięso  na średnim ogniu , przewracając je oczywiście, około 20 minut.

Ja sznycle podałam z kaszą jaglaną z warzywami, na którą przepis znajdziecie TU

Filet z indyka w cieście naleśnikowym

     



5 komentarzy:

  1. Rewelacyjne sznycle,(ja kupuję już pokrojone w Lidlu)z kaszą na pewno rewelacyjnie smakuje.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje ciasto niestety wyszło za gęste mimo trzymania się przepisu zwiększenie ilości oleju też nic nie dało :(

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto wg. przepisu wyszło zdecydowanie zbyt gęste. uratowałem je przez dodanie trzeciego jajka i niewielkiej ilości mleka. poza tym wszystko good

    OdpowiedzUsuń
  4. To ciasto to jeden wielki gniot UWAGA!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Za dużo mąki

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.