sobota, 18 sierpnia 2012

Słonko dziś świeci pełną parą - nareszcie. Pewnie część z Was wybiera się na grilla, ja też :) Ale zanim się wytoczę  z domu, chcę Wam pokazać, co ostatnio poprawiło mi humor w te deszczowe, niby jesienne dni.
Otóż  zamówiłam sobie moją pierwszą patelnię grillową. Nigdy takowej nie używałam, nie posiadam też grilla elektrycznego. Jakoś wydawało mi się to kompletnie zbędne, bo co za problem wyskoczyć na "prawdziwego" grilla w plener? Otóż problemem może być pogoda właśnie :) Co ostatnie tygodnie pokazały dobitnie aż nadto.

A patelnia? Nie przetestowałam jej jeszcze na lewo i prawo, ale już mnie raduje niezmiernie, bo grillowane warzywa, które sobie usmażyłam na poprawę humoru i przypomnienie, że lato nadal trwa, wyszły przepyszne. Zwłaszcza moja ukochana cukinia :)

Warzywa grillowane na patelni grillowej z sosem tzatziki



SKŁADNIKI:

  • 1 młoda cukinia
  •  kilkanaście pieczarek
  • pół małego brokuła
  • 1 czerwona papryka
  • odrobina oleju (ja użyłam sezamowego)
  • gotowa przyprawa do szaszłyków, lub inna do grillowanych warzyw, bądź też ulubione zioła

Na SOS:
  • 1 mały ogórek długi, lub jeśli jest duży to pół
  • 180-200 ml jogurtu greckiego
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka kropel soku z cytryny
  • sól i pieprz do smaku


Warzywa grillowane na patelni grillowej z sosem tzatziki

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

Warto najpierw przygotować sos, bowiem dobrze jest go po zrobieniu potrzymać z godzinkę w lodówce, by"naciągnął" smakiem.

Ogórka obieramy. Ja starłam go na tarce o dużych oczkach i odcisnęłam z nadmiaru soku, lecz jeśli wolicie mieć większe kawałki ogórka w sosie, możecie przekroić go na pół, wybrać za pomocą łyżeczki środek z pestkami, a pozostałą część pokroić w drobniutką kosteczkę.
Do pokrojonego/startego ogórka dodajemy jogurt grecki, czosnek przeciśnięty przez praskę, sok z cytryny oraz sól i pieprz. Odstawiamy do lodówki.

Grecki sos tzatziki z jogurtu i ogórka

Warzywa myjemy. Brokuła dzielimy na drobne różyczki. Cukinię kroimy na plasterki, paprykę zaś na mniejsze kawałki. Pieczarki obrane ze skórki przekrajamy na połówki.Posypujemy warzywa przyprawami i skrapiamy olejem. Delikatnie mieszamy
Smażymy z obu stron na patelni grillowej , aż warzywa zmiękną, a na ich powierzchni pojawią się charakterystyczne brązowe paseczki :)

Podajemy  z sosem.

Warzywa grillowane na patelni grillowej z sosem tzatziki

7 komentarzy:

  1. lubię takie grillowane warzywa z sosikiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie ;) Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się od jakiegoś czasu przymierzam do patelni grillowej :) Chociaż u mnie na pierwszy ogień pewnie pójdzie kawał mięcha ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po męsku, od razu z grubej rury..Ja to ten, no...powoli, hmm..dojdę ..do mięsa :D
      Najpierw delikatnie, bez pośpiechu - warzywa :)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie warzywa i z takim sosem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Grillowane warzywka uwielbiam takie dania! :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.