sobota, 14 kwietnia 2012

Sałatka makaronowa z tuńczykiem

Nawet mój mąż ją zjada ze smakiem, choć on podobno nie tknie ryby :P Nieskomplikowana, zaledwie kilku składnikowa, a stanowi pyszną, pożywną kolację. Polecam ją i Wam.



SKŁADNIKI:

  • 150 gram makaronu  - u mnie świderki, ale super sprawdzą się też np. rurki
  • 180 gram tuńczyka w zalewie (może być również w oleju, wówczas nie dodajecie już do sałatki oliwy)
  • 1 czerwona papryka
  • 1 średniej wielkości czerwona cebula
  • 3 łyżki majonezu
  • sok z połowy cytryny
  • 1 łyżka oliwy
  • pieprz czarny, najlepiej świeżo zmielony
  • 1-2 łyżki posiekanego szczypiorku


SPOSÓB PRZYRZĄDZANIA:


Gotujemy makaron.Oczywiście al dente. Najlepiej z dodatkiem odrobiny oliwy, aby się nam nie kleił. Odcedzamy go. Tuńczyka nieco odcedzamy z zalewy, ale nie jakoś szczególnie dokładnie. Wrzucamy go do miski. Paprykę i cebulę kroimy w drobną kosteczkę. Dodajemy do tuńczyka. 

Przygotowujemy sos majonezowy. Do majonezu dodajemy sok z cytryny, oliwę i duuuużo mielonego pieprzu. Jeszcze ciepły makaron łączymy z tuńczykiem oraz sosem, posypujemy szczypiorkiem.

Sałatkę można zjadać na ciepło. Ja jednak uwielbiam, jak postoi z godzinkę w lodówce, schłodzi się , a składniki ze sobą "przegryzą". I taką opcję osobiście Wam rekomenduję :D


3 komentarze:

  1. Uwielbiam tuńczyka więc taka sałatka to w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. tuńczyk wsw to dla mnie najlepszy dodatek do sałatek jeśli chodzi o rybę :) uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. tuńczyk świetnie pasuje do makaronu i na ciepło i na zimno

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.