czwartek, 17 stycznia 2013

Ostało mi się nieco kaszy gryczanej z obiadu. No zdarza się. Nieco za mało na zapiekankę, niestety. Pomyślałam by zrobić wytrawne babeczki, ale przyznam, że nie do końca byłam pewna czy kasza gryczana lubi się z jajkiem. Z pomocą przyszedł internet :)

Oczywiście okazało się, że nie jestem pierwsza, która wpadła na pomysł takich babeczek,  więc koniec końców posiłkowałam się przepisem, który już w sieci jest : PRZEPIS

Muffinki z kaszy gryczanej ze szczypiorkiem



  SKŁADNIKI:

  •  300 g  ugotowanej  kaszy gryczanej ( czyli mniej więcej woreczek 100 g suchej)
  •  2 młode marchewki
  •  2 jajka 
  •  1/2 puszki groszku
  •   1/2 pęczka szczypiorku
  •  sól, pieprz do smaku

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA: 

 Marchewkę gotujemy w lekko osolonej wodzie, bez obierania. Wyjmujemy z wody, lekko studzimy i obieramy ze skórki. Kroimy w kosteczkę. Dodajemy do kaszy. Dodajemy też odsączony groszek, posiekany szczypiorek (trochę zostawiamy do dekoracji) oraz jajka . Mieszamy
Doprawiamy solą i pieprzem.

Nakładamy masę do papilotek- z tzw. "czubem" - babeczki nam bowiem i tak nie urosną, a nawet nieco opadną, gdy wystygną. 
Pieczemy  w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 20 minut. Podajemy udekorowane marchewką i szczypiorkiem.

Babeczki są smaczne zarówno na ciepło jak i na zimno. Mogą stanowić samodzielną przekąskę, jak i dodatek do innych dań.

 
Muffinki z kaszy gryczanej i szczypiorku

Muffinki z kaszy gryczanej ze szczypiorkiem

11 komentarzy:

  1. za samo przystrojenie duży plus, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to czarujesz w tej kuchni! I jeszcze jakie ułożenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że dobry przepis to jeszcze pięknie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. jajka z kaszą gryczaną to świetne połączenie, więc i babeczki na pewno są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się podobają ale jakoś nie przekonuję mnie to połączenie smaków, mówiąc wprost chyba by mi nie smakowały. :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z pewnością połączenie nie dla każdego, więc w zupełności rozumiem Twoje obawy. Ja lubię wszystkie składniki użyte w tym daniu- ale już mój mąż każdego z nich nie cierpi - i babeczki nie zjadł nawet jednej. Całe spożywanie spadło na mnie i na Młodego :)

      Usuń
  6. piękniusie są te babeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. hmmm jajek z kaszą gryczaną jeszcze nie jadłam hmm ciekawe czy to w polaczeniu jest dobre, zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka z kaszą się naprawdę zaskakująco dobrze komponują- na tyle, że nawet podsmażona kasza z jajkami na patelni smakuje super - o ile lubisz kasze gryczaną...

      Usuń
  8. Lubię zaglądać na ten blog. Zawsze siadam sobie wygodnie przed komputerem, kładę kubek z herbatą na podkładkę na biuro i czytam.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.