sobota, 24 marca 2012

Muffinki kokosowe w białej czekoladzie

Jak się na coś uprę, to nie mogę przestać. Znowu muffinki..Na swoje usprawiedliwienie mam tylko jeden argument - takich jeszcze nie robiłam. Wyszły przepyszne, ale ja lubię wszystkie muffinki, więc moja ocena jest kompletnie nieobiektywna :)
Przepis podpatrzyłam u  -----> dwiechochelki




SKŁADNIKI:

  • 200 g mąki
  • 90 g cukru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • ½ łyżeczki sody
  • 10 łyżek wiórków kokosowych (ok. 80 g)
  • 2 duże jajka
  • 160 g roztopionego i ostudzonego masła
  • 65 ml soku z  cytryny
  • skórka otarta z dwóch cytryn
+ SKŁADNIKI NA POLEWĘ :
  • ok. 75 g białej czekolady
  • 2 łyżki śmietanki 30% lub łyżka masła
  • ok. 3 łyżek wiórków kokosowych

SPOSÓB PRZYRZĄDZENIA:

Masło mieszamy z sokiem z cytryny i roztrzepanymi jajkami.
Przesianą mąkę mieszamy w misce z cukrem, proszkiem do pieczenia, sodą, solą, wiórkami kokosowymi i skórką otartą z cytryny.
Łączymy suche i mokre składniki,po czym bardzo krótko mieszamy. Wlewamy masę  do papilotek do 2/3 wysokości i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 25 minut.
W mikrofalówce lub w kąpieli wodnej roztapiamy białą czekoladę z dodatkiem masła lub śmietanki. Ostudzone muffiny zanurzamy w roztopionej  czekoladzie i  posypujemy wiórkami kokosowymi.

5 komentarzy:

  1. kokos i biała czekolada to idealne połączenie ;)
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Luubię takie smaki - cudowności :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muffinki o yummy ! ;o mnie tez korci zeby je zrobic ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. muffinki to zdecydowanie to, co tygryski lubią najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.