sobota, 15 października 2011

 Tak, tak...lata mieszkania w mieszkaniach , które zaopatrzone był w  do-niczego-nie-nadające-się  piekarniki sprawiły, że pieczenie, zwłaszcza ciast, to niestety nie jest moja mocna strona. Dlatego też repertuar ciast posiadam niezwykle ograniczony. Placek amerykański, rafaello, murzynek...i niewiele innych zdarza mi się piec - czasem. Ostatnio jednak zaszalałam i zrobiłam coś nowego. Wyszło pyszne, jednak wprawne oko dostrzeże pewne ..hmmm.. niedociągnięcia już na zdjęciu. Ale do rzeczy.

SKŁADNIKI:

  • CIASTO,
  • 2 jajka,
  • 0,5 szklanki cukru,
  • 1 cukier wanilinowy,
  • 0,5 kostki masła,
  • 3/4 szklanki mąki pszennej,
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • MASA BUDYNIOWA,
  • 0,4 litra mleka,
  • 0,5 szklanka cukru,
  • 1 budyń waniliowy,
  • Masa jabłkowa,
  • 0,5 kg jabłek
  • 0,5 szklanki cukru,
  • 5 szt goździków
  • na wierzch,
  • 2 szt galaretki np. wiśniowej
  • 0,8 litra gorącej wody do galaretki
Przepis podejrzałam u ziutuli-kaszubki, która robiła je z papierówkami. Ja z racji tego,że sezon na papierówki już minął, zrobiłam je z innymi, dostępnymi teraz jabłkami. Jeśli chcecie możecie ciasto zrobić z jabłkami gotowymi, sprzedawanymi w słoikach. Są takie dostępne w Makro, jako "szarlotka" .
  Jabłka obieramy, kroimy na kawałki i gotujemy z cukrem do odparowania wody i miękkości. Przygotowujemy również budyń i galaretkę. Ubijamy z białek sztywną pianę.Żółtka z cukrem, cukrem waniliowym i masłem ucieramy mikserem na puszysto. Dodajemy po troszku obie mąki z proszkiem do pieczenia i dobrze wyrabiamy. Dodajemy piane i delikatnie mieszamy. Gotową masę wykładamy na wysmarowaną masłem i wysypaną bułką tortownicę. Na to dajemy warstwę jabłek , zaś na jabłka budyń.

Pieczemy około 50 minut w temperaturze 190 stopni. Kiedy ciasto jest gotowe, musimy zaczekać aż przestygnie. Wówczas zalewamy je tężejącą galaretką. Chowamy do lodówki, podajemy gdy galaretka całkowicie stężeje. 


 

1 komentarz:

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.