niedziela, 30 października 2011

Prażona cebula po kuchni dziś hula!

Dzisiaj post na szybko. Paradoksalnie choć dzień dziś dłuższy niż zwykle o całą godzinę, ja jakoś z niczym się nie mogę wyrobić. Zaraz się dzień skończy a ja w piżamie :D Całe szczęście,że wczoraj  zrobiłam calzone z podwójnej porcji, więc chociaż jedzeniem nie muszę się martwić :)

Pochwalić się Wam  chciałam swoim odkryciem. Prażoną cebulkę, którą zawsze kupowałam gotową, w słoiczku, bardzo łatwo i tanio można zrobić samemu. Polecam, bo to  cudny dodatek - i do kanapek, i do zapiekanek i do miliona innych potraw. Przygotowanie jest banalnie proste. Składniki też.



SKŁADNIKI:


  • cebule
  • mąka - w proporcji : 1 łyżka mąki na jedną cebulę
  • olej
  • sól
Kroimy cebulę na niezbyt drobną kostkę. W miseczce przygotowujemy odpowiednią ilość mąki, zaś w rondelku rozgrzewamy olej (dość sporo - bo smażyć będziemy na głębokim oleju). Cebulkę mieszamy z mąką tak, aby mąka dokładnie oblepiła kawałki cebuli. Na dobrze rozgrzany tłuszcz wrzucamy cebulkę (możemy ją wcześniej oddzielić na sicie od nadmiaru mąki).

Smażymy cebulkę tak, aby dobrze zbrązowiała, ale się nie przypaliła. Wyciągamy - odsączamy na ściereczce lub papierowym ręczniku z nadmiaru tłuszczu. Przesypujemy do miseczki, gdzie dodajemy do cebulki odrobinę soli.

Wsio.

Podobno taką cebulkę można przechowywać nawet do pół roku, ale przyznam ja nie próbowałam nigdy. Za dużo amatorów prażonej cebulki mam w domu :D
Ach, i jeszcze fotka:

Jak zrobić prażoną cebulkę

2 komentarze:

  1. Zawsze się zastanawiałam jak jest robiona ta prażona cebulka a teraz juz wiem!!! Muszę to jak najszybciej wypróbować!!! Dziękuję za zdradzenie tej tajemnicy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowity blog *O* mmm .
    prazona cebula jest pyszna, niestety robic jej nie umiem i nie wiedzialam jak, ale dieki tobie juz wiem:D dzieki :*

    Obserwuje + zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.