sobota, 2 marca 2013

Zupa meksykańska

   Uwielbiam zupę meksykańską. Nie wiem czy najbardziej za to, że tak łatwo i szybko ją można przygotować, czy też za to, że stanowi pyszne i sycące jednogarnkowe danie. A może po prostu lubię ją najbardziej za smak? :)
 
Zupa z mięsem mielonym, kukurydzą i fasolą



SKŁADNIKI:

50 dag mięsa mielonego

1 puszka kukurydzy

1 puszka czerwonej fasoli

1 puszka białej fasoli (czasem jak nie mogę dostać białej, używam dwóch puszek czerwonej fasoli)

2 cebule

1 puszka pomidorów krojonych

1 mały słoiczek koncentratu pomidorowego

pieprz

sól

5 ząbków czosnku

pieprz czarny mielony

oregano

papryka ostra i słodka

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:  
 Czosnek obieramy, przeciskamy przez praskę i podsmażamy krótko na rozgrzanym tłuszczu. Dodajemy mięso mielone, posiekaną drobno cebulkę i podsmażamy na patelni. Doprawiamy. Do garnka wlewamy zawartość puszek wraz z zalewą. Dolewamy taką ilość wody, by wyszła rzadka zupa. Gotujemy wraz z łyżeczką soli i pieprzu na niezbyt dużym ogniu. Następnie dodajemy do zupy usmażone mięso mielone. Oraz koncentrat pomidorowy. Doprawiamy zupę na ostro. Zagotowujemy.

Ja bardzo lubię jak zupa troszeczkę postoi - wtedy nabiera mocniejszego, pełniejszego smaku, robi się też gęstsza. Ale oczywiście można ją jeść tuż po zagotowaniu.

5 komentarzy:

  1. Dzięki Ci! Właśnie się zastanawiałam nad jakąś obfitą zupą a tu włala.
    Jutro albo w poniedziałek napiszę jak mi wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło. Mam nadzieję :D

      Usuń
    2. Wreszcie mogłam ją zrobić i nawet ładnie się wstrzeliłam bo znów pada śnieg i jest zimno.
      Ta zupa jest rewelacyjna! Rozgrzewa, syci już po kilku łyżkach, jest w niej wszystko co lubię a robi się ją tak niesamowicie prosto i szybko :O
      Zamiast koncentratu, za którym nie przepadam, wrzuciłam cały kartonik przecieru i jest dzięki temu taka fajnie aksamitna <3

      Usuń
  2. to jest mój faworyt jeśli chodzi o rozgrzewające zupy na zimę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tą zupę, robie ją tak samo :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze mające na celu reklamę innych blogów nie będą akceptowane.